Daniel Kontowski

Junior Advanced Research Award

Instytucja: Uniwersytet Warszawski, Instytut Socjologii
Instytucja goszcząca: Wagner College, Government and Politics Department

Dziedzina naukowa: Socjologia
Projekt: Paradoksy edukacji liberalnej w XXI wieku. Przemiana Wagner College

Czas trwania stypendium: 9 miesięcy
Data rozpoczęcia grantu:  10/3/2016
Data zakończenia grantu: 6/30/2017

Jestem doktorantem w Instytucie Socjologii UW i w University of Winchester. Moje zainteresowania badawcze skupiają się wokół pojęcia edukacji liberalnej (liberal education, liberal arts education) w odniesieniu do grupy kilkudziesięciu innowacyjnych programów studiów i instytucji powstałych w całej Europie w ciągu ostatnich trzech dekad. Szczególnie interesuje mnie:

1) w jakim sensie studia MISH są wariacją na temat edukacji liberalnej?

2) w jaki sposób możemy sensownie porównywać między sobą zróżnicowane programy edukacji liberalnej w różnych krajach?

3) jaką rolę odegrali pierwsi liderzy tych programów i czy tworzą wspólny ruch intelektualny?

Ukończyłem studia w MISH I Kolegium Artes Liberales UW, odbyłem staż badawczy w Center for International Higher Education, Boston College, a w roku 2016-17 dzięki stypendium Fulbrighta będę kontynuować badania w Wagner College w Nowym Jorku. W latach 2012-16 realizowałem badania pilotażowe w Holandii, Rosji i USA dzięki Diamentowemu Grantowi.  Jestem członkiem Collegium Invisibile, Harvard Club of Poland i Top500 Innovators.

W 2016 r. występowałem na zaproszenie 1st Liberal Education Student Conference w Leuphana University Lüneburg (Niemcy), i EURASHE (Bruksela) podczas warsztatów poświęconych reakcji szkolnictwa wyższego na kryzys migracyjny, jak również na branżowych konferencjach naukowych. Oprócz publikacji naukowych mam na koncie eseje w prasie opiniotwórczej i wywiady dotyczące kwestii szkolnictwa wyższego. Po więcej informacji zapraszam na moją stronę www.kontowski.com